Hoe jouw interior business een succes wordt.

Succesvol interieurbedrijf

Het liefst zou je de hele dag moodboards maken, indelingsplannen uitwerken en stoeien met kleuren en materialen. Helaas heeft het runnen van een interior business meer voeten in de aarde dan interieurplannen maken. Het is belangrijk dat je klanten vindt, je klanten tevreden houd en dan hebben we het nog niet eens over de administratie. Gelukkig kan elke interieurontwerper een succesvol interieurbedrijf runnen. Aan het begin kan er veel op je af komen maar met deze tips ben je alvast op de goede weg!

Breng structuur aan

Met al die honderden dingen die je te doen hebt is het soms lastig het overzicht te bewaren. Structuur aanbrengen is daarom een key element van een succesvol interieurbedrijf. Hierdoor hou je het overzicht en maak je automatisch tijd voor belangrijke dingen die je in de waan van de dag zou vergeten. Plan thema dagen in. Kies bijvoorbeeld de maandag en woensdag uit om klantafspraken te plannen. Op dinsdag en donderdag werk je adviezen uit en vrijdag hou je vrij voor het werken aan je bedrijf. Als je aan je bedrijf werkt ben je bezig met nieuwe verdienmodellen te verzinnen, doe je de administratie en kijk je hoe je nieuwe klanten vindt De indeling van de week is uiteraard helemaal aan jou, net wat jij fijn vindt.

Werk efficiënt

Het lijkt een open deur en we willen het allemaal wel; efficiënt werken. Toch gebeurd het te weinig en laten veel interieurontwerpers hier kansen liggen. Door simpele dingen standaard uit te voeren zal je veel tijd besparen. Denk bijvoorbeeld aan verschillende projecten aan elkaar koppelen. Moet je voor verschillende projecten moodboards maken? De juiste afbeeldingen vinden kost tijd. Als je afbeeldingen zoekt voor twee verschillende projecten bespaar je hier al veel mee. Denk er ook eens aan om een eigen bibliotheek van afbeeldingen op te bouwen waarin je afbeeldingen sorteert op kleur, sfeer of interieurstijl. Voor meer tips over efficiënt werken lees je deze blog.

Vind juiste klanten

Je kan nog zo’n goede bedrijfsvoering hebben, alles begint met het vinden van de juiste klant. Zonder klanten geen succesvol interieurbedrijf. En nee, niet iedereen is jouw klant. Wees dus niet bang om te kiezen. Probeer je zelf echt te onderscheiden door middel van je kennis, stijl of manier van werken. Een grote valkuil is iedereen te willen helpen waardoor je juist niemand aanspreekt. Denk er maar eens over na. Jij hebt toch ook Instagram accounts die je graag volgt? Analyseer deze eens. Goed lopende accounts hebben vaak 1 stijl, 1 manier van volgers aanspreken en 1 niche waarin ze werken. Daarom volg je ze. Ze spreken 1 soort klant aan.

Wordt de beste in je vak

Hoe gaat jouw interieurbedrijf goed lopen? Door dat je de beste bent of wilt worden. Je kan nog zo’n goede marketing doen, de juiste niche kiezen en efficiënt werken. Als klanten jouw projecten niet mooi vinden zal je business niet slagen. Probeer dus de beste te worden. Doe cursussen over interieur, verdiep je in de technische kant en leer als de beste een advies uitwerken. Vergeet ook niet de kennis over kleuren en materialen en de nieuwste trends. Dompel je van A tot Z onder in de interieurwereld zodat je jouw klanten het beste kan helpen. Dan staat niks je in de weg om de beste interieurontwerper te worden!

Geloof dat je de beste bent

Een groot onderdeel van een goede interieurontwerper zijn is geloven dat je dat bent. Ik ken interieurontwerpers die de mooiste projecten maken met tevreden klanten maar zelf blijven twijfelen. Ben ik wel goed genoeg? Kan ik dit tarief wel vragen? Zullen ze het mooi vinden? En die twijfel, die kan je aanpakken door je mindset te veranderen. Het is een woord dat veelvuldig voorkomt en dat is niet voor niks. Je kan pas echt succesvol worden als je gelooft dat je het in je hebt. Daardoor zal je interieurprojecten aantrekken die grootser en meeslepender zijn dan je grootste dromen. Hierdoor durf je naar buiten te treden met instelling ‘I got this’. Je zal zien dat dit een wereld van verschil maakt! Check ook vooral deze blog over hoe je zelfvertrouwen krijgt als interieurontwerper.

Pin voor later

succesvol interieurbedrijf

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.

Let’s connect!

Mail

hey@houseofinteriorbusiness.nl